Діагностика свердловинного насоса ТМ Dongyin (777114).
Заявленная неисправность - перестал работать.
Знімаємо захисну планку кабелю, фільтр - сітку і роз'єднує насосну частину і електродвигун, відкрутивши гайки.
Відставляємо двигун в сторону і приступаємо до діагностики насосної частини. Оглядаємо шлиці муфти на цілісність, потім прокручуємо вал насосної частини і перевіряємо на предмет заклинювання та заїдання.
За допомогою верстата затискаємо опору і відкручуємо напірний фланець.
Виймаємо робочі органи з корпусу, і починаємо дефектовку складових.
Оглядаємо цілісність зворотного клапана. Відкручуємо фіксуючий гвинт, знімаємо фланець з підшипником ковзання, а також верхню втулку, оглядаючи їх на виробіток.
Після цього стягуємо розділову шайбу, потім дифузор з рабочим колесом і відбивачем, оглядаємо на пошкодження і виробіток.
І так до нижнього фланця. Оглядаємо нижню втулку, фланець з підшипником ковзання і вал насосної частини на пошкодження.
У насосі присутня виробка на підшипниках ковзання, і на робочих колесах. В цілому насосна частина ще здатна працювати на таких деталях (більш того, при провертанні вона не заклинює).
Починаємо перевірку електродвигуна:
-
мегомметром перевіряємо обмотку на коротке замикання з корпусом;
-
наявності води в електродвигуні, кабелі або сполучній муфті.
Відхилення опору від нескінченності говорить про наявність води в двигуні.
Перевіряємо, чи немає внутрішнього тиску в електродвигуні, для цього необхідно заглянути в отвори нижньої кришки. Гумовий компенсатор видавило, значить акуратно стравлюємо тиск з електродвигуна.
Затискаємо мотор в лещатах і повільно відкручуємо маслозаливну пробку.
Переходимо до розбирання двигуна.
Викручуємо стопорні гвинти та шайби. За допомогою знімача обережно знімаємо верхній фланець електродвигуна. Знімаємо механічне ущільнення і від'єднуємо статор електродвигуна. Обережно перевертаємо і зливаємо масло. Масло має запах горілого.
Знімаємо стопорне кільце та виймаємо нижню кришку електродвигуна. Білий наліт говорить про те, що в воді підвищений вміст кристалів крейди, які є сильним абразивом.
Виймаємо деформований гумовий компенсатор.
Від'єднуємо конденсатор і перевіряємо його.
Демонтуємо ротор. Присутність води в маслі говорить про розгерметизацію.
Проводимо дефектовку шийки вала ротора. Ротор підлягає заміні. Перевіряємо мультиметром опір пускодопоміжної і робочої обмоток. Обрив на пускодопоміжній обмотці, двигун - згорів.
Розбірка закінчена, можна замовляти запчастини і відправляти двигун в перемотування, але з такими ушкодженнями краще замовити новий двигун в зборі.